divendres, de desembre 24, 2004

Junteu-vos


L'invent no em va fer gràcia mai, em produïa més desconfiança que una altra cosa, però, tenint en compte que l'havien creat, no podíem malbaratar-lo. Ara no sé què passarà. Potser l'Acadèmia desapareix, potser es desacredita definitivament i es converteix en un lobby cultural al servei del Partit Popular. No ho sé. Mentrestant, el PSOE no sabrà què dir i ERC dirà el que no toca i pixarà, com quasi sempre, fora de test. Em sap greu. Em sap greu pels acadèmics, sobretot pels tretze que van impulsar el dictamen que ha donat lloc a aquesta darrera polèmica, em sap més greu per aquest país, per tota la gent que diu bon dia i bon nadal amb normalitat i sense pensar-s'ho, per aquesta democràcia a bacs i sense orde, que vol i dol, que no sap créixer, que rep òsties per tots els costats, sobretot per part d'uns polítics que ignoren el trellat, la ciència, el diàleg, el respecte, el bé comú, la llibertat, la separació de poders, la civilitat, l'humanisme, tot. Aquesta democràcia òrfena que, tímidament amb el PSOE i de manera insultant amb el PP, s'ha convertit en un instrument per a que quatre persones facen el que els done la gana. Perquè faran el que els done la gana, exactament com han fet amb l'educació, la sanitat, les infraestructures, els espais naturals, el turisme, la seguretat, tot. Però algú haurà de dir-los que no, que no malgrat tot. I dir no vol dir, encara que ens coste, dir a l'Acadèmia, a l'Acadèmia que encara pot ser, a l'única possible.

1 comentari:

Josep ha dit...

No m'agradaria sonar amarg ni reprenedor, però em pareix que ja està més que demostrat que l'academia no és cap alternativa seriosa. Més encara quan els "colps d'estat" han estat definits per camps com a "dins de la legalitat". Una de les crítiques que fan els pro-AVL és que els que hi estan en contra no proposen una alternativa. El fet és que l'AVL tampoc NO és una alternativa.